Burun Ucu Kaldırma Egzersizleri Nelerdir?
06 Temmuz 2024

Burun Ucu Kaldırma Egzersizleri Nelerdir?

Burun Ucu Kaldırma Egzersizleri

Burun estetiği, birçok kadın için önemli bir konudur. Burun eğriliği, büyüklüğü ve genel burun yapısının düzeltilmesi amacıyla birçok yöntem denenmiştir. Bu yöntemlerden biri de estetik ameliyatlardır. Ancak, estetik ameliyatlar her zaman istenilen sonuçları vermeyebilir. Bu nedenle, bazı kadınlar makyaj hileleriyle burunlarını daha dik ve düz göstermeye çalışmıştır. Bununla birlikte, doğal yöntemler sayesinde burun ucu kaldırma egzersizleri yaparak burun yapınızı değiştirebilirsiniz.

Burun ucu kaldırma egzersizleri, kan dolaşımını hızlandırarak burundaki damarların ve üst dudağa daha fazla oksijen gitmesini sağlar. Bu egzersizler düzenli olarak yapıldığında burunda kaşıntı ve karıncalanma gibi belirtiler görülebilir, ancak bu durum endişe verici değildir. Düzenli olarak uygulandığında, burun daha düzgün bir şekil alacak ve burun ucu kalkacaktır. Bu egzersizleri günde 3 set halinde düzenli aralıklarla 20 kez yaparak olumlu sonuçlar alabilirsiniz.

Burun Ucu Kaldırma Egzersizleri

  • Burnun iki kanadına her iki elinizin işaret parmaklarını koyun. İşaret parmaklarınızı yukarıya doğru hafif bir şekilde itin. Ardından bu işlemi aşağıya doğru tekrarlayın. İşaret parmaklarınızı yukarıya doğru ittiğinizde parmak uçlarınızı kaş çizgisi hizasına kadar getirmeye özen gösterin. Bu işlemi günde 3 set halinde 20 kez düzenli aralıklarla uyguladığınızda sonuçlarını göreceksiniz.
  • Burun ucu kaldırma egzersizleri arasında burun gerdirme hareketi bulunur. Bu egzersizi uygulamak için ağzınızı açarak dudaklarınızı iç bölgeye doğru gerin. Bu egzersiz ile burun ucunuz da gerilecektir. Daha sonra burnunuz gerildiğinde burnunuzun orta kısmına işaret parmağınızı bastırıp geri çekin. Bu egzersizi günde 2 set halinde, 10 kere tekrarlayınız. Ancak burun ameliyatı olmuş ve burnuna darbe almış kişilerin bu egzersizi yapmamaları önerilir.
  • Burnun kanatlarına her iki elinizin işaret parmaklarını koyarak hafifçe bastırın. Bu işlemi uygularken kaşlarınızın çatık olması gerekiyor. Burnunuzu bastırma işleminde nefes almanızı engellemeyecek şekilde kuvvet uygulayın. Günde 3 set halinde, 20 saniye bekleyerek 10 kere uygulayabilirsiniz.
  • Burun ucu kaldırma egzersizlerinden bir diğeri parmak bastırma ve gezdirme işlemidir. Burnunuzun dudak bölgesiyle bağlantılı olan kısmına parmağınızı koyun. Parmağınızı burnunuzun ucuna doğru aşağı ve yukarı hareketleri tekrarlayın. Bu burun ucu kaldırma egzersizi, burnunuzun daha dik ve kalkık olmasına yönelik bir işlemdir.
  • Burnunuzun daha kalkık ve daha güzel görünmesi açısından, burnunuzun yumuşak orta kısmından yukarıya doğru itin. Bu egzersizi günde 3 set halinde, 20 kez tekrarlayın. Dilerseniz 40 kez de tekrarlayabilirsiniz. Böylece burnunuz daha kalkık bir görünümde olacaktır.
  • Burun ucu kaldırmak için yine işaret parmağınızı burnunuzun orta uç kısmına koyarak, parmağınız ile sağa sola doğru esnek hareketlerle burnunuzu oynatın. Bu egzersizi yaparken burnunuza yumuşak şekilde yapmaya gayret edin.

Bu egzersizler düzenli uygulandığında, burun yapısında belirgin değişiklikler sağlanabilir. Ancak, herhangi bir sağlık sorunu ya da burun ameliyatı geçmişi olan kişilerin bu tür egzersizleri yapmadan önce mutlaka bir uzmana danışmaları önerilir.

Sizden Gelen Sorular / Yorumlar

İlk soruyu siz sormak istermisiniz?

Soru Sor / Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Burun Kanseri Belirtileri ve Tedavisi

Burun Kanseri Belirtileri ve Tedavisi

Burun Deviasyon Ameliyatı Riskleri ve Sonrası

Burun Deviasyon Ameliyatı Riskleri ve Sonrası

Ameliyatsız Burun Estetiği Riskleri ve Sonrası

Ameliyatsız Burun Estetiği Riskleri ve Sonrası

Gece Burun Tıkanıklığı Belirtileri ve Tedavisi

Gece Burun Tıkanıklığı Belirtileri ve Tedavisi

Alerji Burun Spreyinin Faydaları Nelerdir?

Alerji Burun Spreyinin Faydaları Nelerdir?